fredag den 15. juni 2007

Second Life

Jeg har i et stykke tid haft en konto i 2. Life, men jeg er meget sjældendt derinde. Det skyldes bl.a. at jeg ikke kan bruge min computer derhjemme, da den er for gammel til at kunne køre progremmet (æv!). Dernæst har jeg ikke rigtig haft tid i min arbejdstid til at lære dens verden at kende. Det tager noget tid at lære, at bevæge figuren, at skifte tøj - bare generelt at navigere rundt. Til sidst er der næsten altid kæmpe opdateringer at installere hver gang, jeg endelig finder tid til at lege:( Så generelt har min oplevelse af SecondLife ikke været super positivt - faktisk har det kun givet anledning til svage frustrationer...

Mit navn er Serendip Dagger og for øjeblikket går jeg rundt i et gotisk-katte-kostume med en fakkel i hånden;) Jeg ved ikke, hvordan jeg kommer af med faklen igen;) Jeg har besøgt InfoIsland og Roskilde Bibliotek. Jeg har også prøvet at flyve, men havde problemer med at komme ned igen - fløj lang tid oppe under taget på InfoIsland og kunne ikke finde ud af bygningen. Øv hvor er det svært... Jeg har også fået tilføjet Joan, Karin og Birthe, som mine venner, men jeg har ikke mødt dem derinde endnu:(

Jeg kan endnu ikke helt se potentialet med programmet. Men det er da meget sjovt, at bibliotekerne vil prøve at få opmærksomhed via 2.life - jeg håber det lykkedes. Indtil videre siger min intuition mig, at det bliver en virtuel verden for reklamer! - og hvem gider frivilligt vandre blandt reklamer? Har vi ikke nok af dem i bybilledet og i tv?

Nu håber jeg ikke det lyder, som om jeg er en mavesur, antielektronisk kælling;) Jeg holder meget af flere at de forskellige web 2.0 ting m.m. samt at spille rollespil på min computer (bl.a. Diablo). Jeg tror bare ikke på en fremtid med SecondLife!

2 kommentarer:

Birgitte sagde ...

Ak.. vi vandrer skam frivilligt i en verden af reklamer hver dag. Som forsvar vandrer vi indelukkede rundt i forsøget på at undgå de massive påvirkninger fra reklamerne. Lykkedes det? Ofte, men på denne måde, bliver vi også mere fjerne fra hinanden!

Serendip sagde ...

Sikke filosofisk du lige pludselig blev;) Jeg ved ikke, om det lykkedes at undgå påvirkning - nok ikke helt, selv om jeg kæmper med næb og kløer! Men hvorfor er det med til at gøre os fjernere fra hinanden??